سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























..:: Welcome ::..

دانلود نوحه ، مرثیه و مداحی شهادت حضرت علی (ع)

دانلود در ادامه مطلب

ادامه مطلب...

نوشته شده در جمعه 88/6/20ساعت 3:38 عصر به قلم MeysaM دیدگاه شما ( ) |


شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) بر شیعیان آن حضرت تسلیت باد


در این ایام ما رو از دعای خیرتون محروم نکنید


التماس دعا


یاحق


نوشته شده در جمعه 88/6/20ساعت 3:32 عصر به قلم MeysaM دیدگاه شما ( ) |

 


نوشته شده در یکشنبه 88/4/14ساعت 7:15 عصر به قلم MeysaM دیدگاه شما ( ) |


     
نماز اول وقت آثار فراوانی دارد که در زیر به چند مورد آن اشاره می کنیم.


آقای مصباح می گوید: آیت الله بهجت از مرحوم آقای قاضی رحمه اللّه نقل می کردند که ایشان می فرمود: ((اگر کسی نماز واجبش را اول وقت بخواند و به مقامات عالیه نرسد مرا لعن کند!و یا فرمودند: به صورت من تف بیندازد.))
اول وقت سرّ عظیمی است (حافِظُوا عَلَی الصَّلَواتِ)(1)
- در انجام نمازها کوشا باشید.
خود یک نکته ای است غیر از (أَقیمُوا الصَّلوةَ)(2)
- و نماز را بپا دارید.

و همین که نمازگزار اهتمام داشته باشد و مقیّد باشد که نماز را اوّل وقت بخواند فی حدّ نفسه آثار زیادی دارد، هر چند حضور قلب هم نباشد.(3)
پینوشتها:
1- بقره ، آیه 238.
2- همان ، آیه 42.
3- در محضر بزرگان ، محسن غرویان ، ص 99.
منبع: سایت حوزه علمیه، از کتاب برگی از دفتر آفتاب، ص201



نوشته شده در جمعه 88/4/5ساعت 6:33 عصر به قلم MeysaM دیدگاه شما ( ) |


     
حضرت فرمود در کارها راستی و درستی پیشه کن.عرض کرد می‌خواهم در نامه عمل من گناه نباشد و همیشه خیر و خوبی باشد.حضرت فرمود به پدر و مادر نیکی کن.عرض کرد می‌خواهم برای من عذاب قبر نباشد.حضرت فرمود جامه خود را پاک نگهدار


پاسخهای زیبای رسول مکرم اسلام به مرد اعرابی
عرض کرد می‌خواهم داناترین مردم باشم
حضرت فرمود از خدا بترس.
عرض کرد می‌خواهم از خاصان درگاه خدا باشم
حضرت فرمود شب و روز قرآن بخوان.
عرض کرد می‌خواهم همیشه دل من روشن باشد
حضرت فرمود مرگ را فراموش مکن.
عرض کرد می‌خواهم همیشه در رحمت حق باشم
حضرت فرمود با خلق خدا نیکی کن.
عرض کرد می‌خواهم از دشمن به من آفتی نرسد
حضرت فرمود توکل به خداکن.
عرض کرد می‌خواهم در چشم مردم خوار نباشم
حضرت فرمود پرهیزکار باش.
عرض کرد می‌خواهم عمر من طولانی باشد
حضرت فرمود صله رحم کن.
عرض کرد می‌خواهم روزی من وسیع گردد
حضرت فرمود همیشه با وضو باش.
عرض کرد می‌خواهم به آتش دوزخ نسوزم
حضرت فرمود چشم و زبان خود را ببند.
عرض کرد می‌خواهم بدانم گناهانم به چه چیز پاک می‌شود
حضرت فرمود به تضرع و توبه به حال بیچارگی.
عرض کرد می‌خواهم سنگین‌ترین مردم باشم
حضرت فرمود از کسی چیزی مخواه.
عرض کرد می‌خواهم عرض کرد می‌خواهم پرده عصمتم دریده نشود
حضرت فرمود پرده کسی را ندر.
عرض کرد می‌خواهم گورم تنگ نباشد
حضرت فرمود مداومت کن به قرائت سوره تبارک.
عرض کرد می‌خواهم مال من بسیارشود
حضرت فرمود مداومت کن به قرائت سوره مبارکه واقعه هرشب.
عرض کرد می‌خواهم فردای قیامت ایمن باشم
حضرت فرمود میان شام وخفتن به ذکر خدا مشغول باش.
عرض کرد می‌خواهم خدای تعالی را در نماز حاضر یابم
حضرت فرمود در وقت ساختن وضو بسیار دقت کن.
عرض کرد می‌خواهم از خاصان باشم
حضرت فرمود در کارها راستی و درستی پیشه کن.
عرض کرد می‌خواهم در نامه عمل من گناه نباشد و همیشه خیر و خوبی باشد
حضرت فرمود به پدر و مادر نیکی کن.
عرض کرد می‌خواهم برای من عذاب قبر نباشد
حضرت فرمود جامه خود را پاک نگهدار.



نوشته شده در جمعه 88/4/5ساعت 6:32 عصر به قلم MeysaM دیدگاه شما ( ) |


     
در روایت آمده است:مؤمن و کافر، فردا از تأخیر مرگ حسرت مى خورند و آرزو مى کنند که اى کاش زودتر مرده بودم! مؤمن براى این که زودتر به مقامات و تنعم برسد، و کافر براى تخفیف در عذاب به واسطه ى کمى عمرش.


دنیا دو روز است... راحتى در آخرت است، «وَ النَّاسُ یَطْلُبُونَها فِى الدُّنْیا فَلا یَجِدُونَهُ.»(1)؛ (و مردم آن را در دنیا جست و جو مى کنند و نمى یابند.) اگر خوشى ها و بدى ها یک جا دیده شود، مى بینیم که دنیا دو روز است:
«أَلدَّهْرُ یَوْمانِ: یَوْمٌ لَکَ وَ یَوْمٌ عَلَیْکَ.»(2) روزگار دو روز است: روزى به نفع تو، و روزى بر ضرر تو. سروصدا و گریه ى اطرافیان نفعى به حال شخصى که در حال احتضار و جان کندن است ندارد، بلکه خلوت(3) و گفتن تهلیل «لا إِلهَ إِلاَّ اللّه » براى طرفین نافع است.(4)
شاید اگر مُحْتَضَر توجه داشته باشد، و جایش خوب باشد، از گریه کردن و اظهار ناراحتى آن ها ناراحت گردد. در روایت آمده است که: «مؤمن و کافر، فردا از تأخیر مرگ حسرت مى خورند و آرزو مى کنند که اى کاش زودتر مرده بودم! مؤمن براى این که زودتر به مقامات و تنعم برسد، و کافر براى تخفیف در عذاب به واسطه ى کمى عمرش.»
1. ر.ک: مستدرک الوسائل، ج 12، ص 173؛ بحارالانوار، ج 75، ص 453؛ عدّة الداعى، ص 179؛ عوالى اللّئالى، ج 4، ص 61.
2. نهج البلاغه، ص 462 و 546؛ بحارالانوار، ج 33، ص 498؛ ج 70، ص 81 و 135؛ ج 74، ص 422؛ ج 75، ص 13 و 84.
3. خلوت ظاهرى و عدم حضور افراد گریه کننده در کنار محتضر و نیز خلوت و توجّه باطنى به حضرت حقّ سبحانه.
4. ر.ک: وسائل الشیعة، ج 2، ص 454؛ مستدرک الوسائل، ج 2، ص 121.
منبع: سایت آیت الله بهجت


نوشته شده در جمعه 88/4/5ساعت 6:31 عصر به قلم MeysaM دیدگاه شما ( ) |


 

     
از مهمترین اعمال و مراقبات این ماه از آغاز تا پایان ، پیش چشم داشتن حدیث فرشت? «داعی» است : از پیامبر (ص) گزارش شده : « خدای را در آسمان هفتم فرشته ای است به نام « داعی » هرگاه ماه رجب فرا رسد در همه شبهای آن از آغاز تا با مداد ، این فرشته چنین ندا می دهد...



این ماه از ارزش و شرافت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از اسباب شرافت آن این است که یکی از ماه های حرام است و یکی از زمانهای ویژه دعا ، و در روزگار جاهلیت نیز به همین ویژگیها معروف و شناخته بوده است و مردم آن روزگار انتظار می کشیده اند این ماه فرا رسد تا برای برآمدن نیازهای خویش دعا کنند ، در این باره حکایت شگفتی نیز هست که سیدبن طاووس بخشی از آن را درکتاب اقبال آورده است .

ادامه مطلب...

نوشته شده در جمعه 88/4/5ساعت 6:30 عصر به قلم MeysaM دیدگاه شما ( ) |


     
تا اینکه عملی یادم آمد، که مردی را به خاطر بدهکاری در خیابان می زدند و او مؤمن بود و من بدهکاری او را دادم و از دست مردم او را نجات دادم ، آن را عرض کردم . خداوند به خاطر این عمل خالص همه اعمالم را قبول و مرا به بهشت (برزخ ) داخل نمود.


پنجاه ایستگاه بازرسی
امام صادق)علیه السلام ) فرمود: هرگاه یکی از شما حاجتی از خدا خواست که حتما برآورده گردد، باید دل به خدا ببندد و از مردم ناامید شود، و امید جز خدا نداشته باشد، وقتی که خداوند قلب مؤ من را چنین دید، قطعا حاجت او را - اگر از خدا طلبید - بر می آورد، قبل از آنکه به حساب و باز خواست خداوند در قیامت کشیده شوید خود را به حساب بکشید چرا که در روز قیامت پنجاه ایستگاه (بازرسی ) است که توقف در هر ایستگاه ، مدت هزار سال است ، سپس آیه 5 سوره سجده را خواند:(ثم یعرج الیه من یوم کان مقداره خمسین الف سنه مما تعدون(جبرئیل و فرشتگان به سوی خدا عروج می کنند، در روز )قیامت) که اندازه آن ، پنجاه هزار سال از آنچه می شمارید (از سالهای دنیا باشد).
ادامه مطلب...

نوشته شده در جمعه 88/4/5ساعت 6:28 عصر به قلم MeysaM دیدگاه شما ( ) |

     
مام جواد نهمین امام بر حقّ(ع) به عیادت یکی از اصحابش که بیمار شده بود رفت و در بالین او نشست ودید او گریه می کند و در مورد مرگ ، بی تابی می نماید. فرمود: ای بنده خدا! از مرگ می ترسی ؟ از این جهت که نمی دانی ، مرگ چیست ؟ آیا اگر چرک و کثافت ، تو را فرا گیرد و موجب ناراحتی تو گردد، و جراحات و زخمهای پوستی در بدن تو پدید آید و بدانی که غسل کردن و شستشو در حمام ، همه این چرکها وزخمها را از بین می برد.


سه نامه عمل!
حضرت رضا (ع ) فرمود: هنگامی که روز قیامت می شود، انسان با ایمان در پیشگاه خداوند، قرار می گیرد، و خداوند خودش او را به محاسبه می کشد، و کردار او را در معرض دید او قرار می دهد. او نخست ، نامه ای از عمل خود را می نگرد، که در آن گناهانش ثبت شده ، از دیدن آن رنگش تغییر می کند و لرزه بر اندامش می افتد: سپس نامه دیگری را می نگرد، که در آن کارهای نیک ، و پاداش آنها ثبت شده ، از دیدن آن شادمان می گردد. پس از آن خداوند به فرشتگان دستور می دهد که صفحه هایی را بیاورید که در آن ، هیچ گونه اعمالی ثبت نشده است ، فرشتگان آن صفحه ها را در معرض دید مؤمنان قرار می دهند، وقتی مؤمنان آن صفحات را می نگرند، در می یابند که در آن صفحه ها، (پاداش ثبت شده ) ولی عملی نوشته نشده است ، به خدا عرض می کند: خدایا به عزت و جلالت در این صفحات ، عملی نمی بینم . خداوند به آنها می فرماید: راست می گوئید، شما آن اعمال (نیک ) را نیت کردید (ولی موفق به انجامش نشدید) و ما همان اعمال را برای شما ثبت کردیم ، سپس به مؤمنان به خاطر نیت آن اعمال ، پاداش ‍ می دهند.
ادامه مطلب...

نوشته شده در جمعه 88/4/5ساعت 6:27 عصر به قلم MeysaM دیدگاه شما ( ) |


     
خدا سر انسان است انسان مرد کامل است نه صورت انسانیه ، و در حدیث قدسى آمده است : الانسان سرى و اءنا سره ؛ انسان سر من است و من سر او هستم


1- مناجات عاشقانه
الهى ! از من آهى و از تو نگاهى . الهى ! عمرى آه در بساط نداشتم و اینک جز آه در بساط ندارم . الهى ! غبطه ملایکه اى را مى خورم که جز سجود نمى دانند، کاش حسن از ازل تا ابد در یک سجده بود. الهى ! تا کى عبدالهوى باشم ، به عزت تو عبدالهو شدم . الهى ! سست از آن که مست تو نیست کیست ؟ الهى ! همه این و آن را تماشا کنند و حسن خود را، که عجیب تر از خود نیافت . الهى ! دل بى حضور چشم بى نور است ، این دنیا را نمى بیند و آن ، عقبى را. الهى ! همه حیوانات را در کوه و جنگل مى بینند و حسن در شهر و ده . الهى ! هر که شادى خواهد بخواهد، حسن را اندوه پیوسته و دل شکسته ده . الهى ! آن که خوب را حباله اصطیاد مبشرات نکرده است ، کفران نعمت گرانبهائى کرده است . الهى ! مراجعات از مهاجرت به سویت تعرب بعد از هجرت است و تویى که نگهدار دل هایى . الهى ! آن که در نماز جواب سلام نمى شنود، هنوز نمازگزار نشده ، ما را با نمازگزاران بدار. الهى ! خوشا آن که بر عهدش استوار است و همواره محو دیدار است . الهى ! آن کس تاج عزت بر سر دارد که حلقه ارادتت را در گوش دارد و طوق عبودیت را در گردن
ادامه مطلب...

نوشته شده در جمعه 88/4/5ساعت 6:26 عصر به قلم MeysaM دیدگاه شما ( ) |

   1   2      >

Design By : MeysaM